Ким бути? Яким бути?

Алгоритм професійного самовизначення (пам'ятка старшокласникам)

  • Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння і працевлаштування.
  • Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.
  • Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.
  • Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.
  • Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.
  • Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам'яті, уяви тощо.
  • Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції.
  • "Приміряти" кожну з професій. Порівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси".
  • Зробити вибір.
  • Упевнено йти до мети.

Основні помилки у виборі професії:

  1. Поділ "престижні і непристижні".
  2. Вибір під чиїмось впливом.
  3. Неправильне уявлення про характер праці у певній трудовій діяльності.
  4. Вибір під впливом певних обставин.
  5. Думки про легке життя.

/Files/images/1_16_i.jpg Незабаром іспити?

Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті. Ось деякі поради психолога:

  1. Майте вигляд впевненої у собі людини.
  2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.
  3. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте відповіді на запитання.
  4. Ведіть із вчителем діалог.
  5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.
  6. Вдягніться на іспит охайно.
  7. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся.
  8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.
  9. Продумайте поведінку і стиль розмови з вчителем.
  10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.
  11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться од усього непотрібного.
  12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід показати себе якнайкраще.

Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів

  • Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.
  • Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.
  • Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.
  • Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова” неефективно працює о 6-8 год. ранку, а “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності, знижений із 17 до 18 години.
  • Каву краще пити вранці й небагато. Однак, кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей. Допоможе міцний чай з цукром. Солодощі допомагають роботі мозку, людина краще запам'ятовує матеріал. Але дуже зашкодять організму напої-енерготоніки. Після нетривалого збудження організм різко ослаблюється, пам'ять "провалюється". Синтетичні добавки, які містяться у цих напоях, теж дуже шкідливі для нирок, печінки, шлунку.

Раціональні прийоми запам’ятовування

  • Запам’ятовування перед сном, у стані розслаблення, або після сну, відпочинку.
  • Значну роль відіграє повторення (через 2 – 3 дні).
  • Чергування сприйняття та відтворення навчального матеріалу.
  • Сенсорна (чуттєва опора) - допоміжні прийоми:

- вузлики на пам’ять,

- підкреслення, виділення змістових частин,

- асоціювання з предметами.

  • Емоційне налаштування на роботу (продуктивність запам’ятовування зростає).
  • Вербалізація образів (проговорювання, порівняння).
  • Виділення логічних частин.
  • Естетичне (гарне) запам’ятовується краще.

Під час іспиту:

  • прочитайте всі завдання до кінця;
  • оцініть, який пункт є для вас найлегшим;
  • намічайте послідовність розв’язання завдань за принципом від простого до найскладнішого;
  • якщо завдання виявилось складнішим, ніж Ви вважали, переходьте до наступного.
  • виконавши інше завдання можна повернутись до першого;
  • стежте за часом, відведеним на розв’язання кожного пункту;
  • якщо залишається час, не кваптеся підводитись – витратьте цей час на перевірку.

Шпаргалки корисні, якщо...:

  • шпаргалки написані тим, хто буде складати іспити;
  • шпаргалки чекають на Вас вдома, а іспити Ви легко і успішно здаєте без них.
Кiлькiсть переглядiв: 279

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.